Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pomocy dobrzy ludzie!!! Wybor diagonala i wyciagu...
#1
W zwiazku z tym ze przymierzam sie do budowy malego travelerka na bazie obiektywu PZO 66/400, chcialbym Was poprosic o kilka rad.

Internet to wspaniale medium ale chaos jaki w nim panuje to potworna sprawa i przyprawia o zawrot glowy nawet takiego starego wyge jak ja ktory buszuje w nim juz prawie 10 lat.

Od kilku dni szukam 2" diagonali oraz wyciagow okularowych. Interesuja mnie produkty dobrej jakosci gdyz beda w przyszlosci sluzyc rowniez w wiekszym aperturowo sprzecie jezeli tylko znajde odpowiedni obiektyw. Wzorcem dla mnie sa produkty William Optics i w sprzet o podobnej jakosci chcialbym sie wyposarzyc, oczywiscie drobne ustepstwa w jakosci z zyskiem dla kieszeni sa mile widziane.

Wybralem wiec jako diagonal to oto cudo:

[Obrazek: 2inch-dia2.JPG]

Cena 130$ w USA wydaje sie byc naprawde rozsadna za produkt tej jakosci.

Nastepna sprawa to wyciag okularowy:

[Obrazek: Megrez80-focuser.jpg]

Megrezowy wyglada bardzo przyzwoicie, nie wiem jednak czy bedzie pasowal idealnie do tego travelerka. Chodzi mi tu o winietowanie i inne pulapki ktore moga na mnie czychac.
Dodatkowo wyciag ten wystepuje w ofercie WO, nie moge jednak znalezc go w ofercie sklepu WO, ani zadnej firmy ktora oferuje akcesoria WO. Nie znam tez jego ceny.

Czy znacie strony lub oferty innych producentow akcesoriow astro, ktore moglbym kupic zamiast tych z WO? Szczegolnie chodzi mi o focuser bo na sam diagonal jestem praktycznie zdecydowany, ale jezeli pomozecie mi znalezc cos lepszego/tanszego o zblizonych parametrach to z checia zmienie zdanie.

Mam nadzieje ze odzew z Waszej strony bedzie duzy i sam temat w przyszlosci pomoze wielu bladzacym Smile
[...] i rozumiesz chlopcze, nie mozesz mowic ze rozumiesz ze nic nie rozumiesz... Intes MAK 6", Zeiss 80/1200, Canon 350d, 2x statyw Zeiss, EQ5 w drodze do GOTO i gudingu...
Odpowiedz
#2
Troche ci pomoge

Wyciag WO jak i diagonala dostaniesz w www.telescope-service.de.. Wejdz w akcesoria ATM i w diagonale a powinno cos sie tam znalezc. Jesli nie bedziesz zainteresowany tametajszymi akcesoriami moge dac ci namiary na sprzedawcow z ebay lub astromart. Nota bene telescope-service.de tez  sprzedaje na ebayu Smile
Odpowiedz
#3
Europejskie ceny sa zabojcze i chyba wole jednak poczekac i sciagnac ten sprzet z USA. Jezeli mozesz Michu podeslij mi te kontakty Smile
[...] i rozumiesz chlopcze, nie mozesz mowic ze rozumiesz ze nic nie rozumiesz... Intes MAK 6", Zeiss 80/1200, Canon 350d, 2x statyw Zeiss, EQ5 w drodze do GOTO i gudingu...
Odpowiedz
#4
Andee szykuje Ci się fajny sprzęcik. Miałem Pronto oparte na obiektywie PZO, a teraz mam
Megreza ze stajni WO z dokładnie tym samym wyciągiem i diagonalem, które pokazałeś na
zdjęciu. Moja rada jest następująca, nie kombinuj i kup całego Megreza II w wersji semi-apo.
Mój Megrez I pomimo większej średnicy miał aberracje chromatyczną wyraźnie mniejszą niż
Pronto.

Jeśli jednak chcesz robić trawelera w oparciu o wyciąg i diagonal WO, to będzie to przerost
formy nad terścią. Nie potrzebny Ci tak szeroki i duży wyciąg. Zawyży on tylko rozmiary
całego trawelera, a dokupienie osobno diagonala i wyciągu WO, zrobienie tubusa itp.
wyjdzie Cię niedużo taniej niż zakup nowego/używanego Megreza w całości.

Jeśli upierasz się jednak przy obiektywie PZO, to zamów samą obudowę do niego w
Astrokraku. Jest ona bardzo solidna. Problem w tym, że jej długość jest tak dobrana,
że jedyny 2" diagonal, z którym ogniskuje to diagonal made in Astrokrak. Dlatego na
wstępie poproś Janusza, aby tą obudowę odbowiednio Ci skrócił, tak aby pasował do
niej diagonal WO.

Arek

P.S. A może warto zainteresować się tym maleńswtem 65mm produkcji WO? Parametry
prawie identyczne jak u Pronto, tubus i wyciąg pierwsza klasa, a cena 250 USD przyzwoita.
Pamiętaj jednak, że do tego maleństwa pasuje tylko diagonal WO do SCT.
Test lornetek: http://www.optyczne.pl/ Tak poza tym to: 10x50, Megrez 80/480
Odpowiedz
#5
Przyznaje Arku ze wszystko co piszesz to szczera prawda. Doszedlem do dokladnie takich samych wnioskow. Jest tylko jeden problem, tak jak pisalem w niedalekiej przyszlosci czeka mnie zakup obiektywu o duzo wiekszej aperturze, semiapo lub apo. Myslalem o zakupie tego Megreza 62mm, cena naprawde kuszaca. Mnie glownie zalezy na tym aby tymczasowo miec maly traveler, a po zakupie obiektywu apo przekrecic do jego tubusa posiadany juz dobry wyciag i diagonal. Do obiektywu PZO dokupie wtedy duzo tanszy wyciag i diagonal.

Stad te male kombinacje...
[...] i rozumiesz chlopcze, nie mozesz mowic ze rozumiesz ze nic nie rozumiesz... Intes MAK 6", Zeiss 80/1200, Canon 350d, 2x statyw Zeiss, EQ5 w drodze do GOTO i gudingu...
Odpowiedz
#6
Moze ja tez komus pomoge. Buszujac znalazlem bardzo ciekawa strone:

http://www.moonfishgroup.com/USD2Commerce/

To hiszpanska firma, odpada wiec problem cla, transport tez niedrogi. Szczegolnie polecam oferte okularow, zwlaszcza El Cheapo 2".

Co myslicie o diagonalach z ich strony?
[...] i rozumiesz chlopcze, nie mozesz mowic ze rozumiesz ze nic nie rozumiesz... Intes MAK 6", Zeiss 80/1200, Canon 350d, 2x statyw Zeiss, EQ5 w drodze do GOTO i gudingu...
Odpowiedz
#7
Jako sprzętowiec z praktyką mam już jedną uwagę, kup wyciąg o przesuwie około 125mm jako minimum bo inaczej nie obsłuży złączki 2" z WO czyli nie będzie ona parafokalna z refraktorem.
Baza naszej złączki 2" wynosi przykładowo 100mm a baza złączki Antaresa 2" wynosi już 115mm podobnie jak tej z WO i z tej hiszpańskiej stronki 8)

Ps. Arku co do aberracji chromatycznej mniejszej niż w "Pronto" w tym twoim achromaciku Megreza to opublikowane przez Ciebie fotki wręcz śmieją się z Ciebie i wiarygodności twych słów ;D ;D ;D
Odpowiedz
#8
Andee! Właśnie trzymam w ręcach WO Dialectrica... ufff... chyba go postawię w gablotce w pokoju i nie będę używał. Wypas totalny!
www.astronoce.pl - TESTY SPRZĘTU www.astroexpo.pl - GALERIA ASTROFOTOGRAFII
Odpowiedz
#9
Ajajajaj... ja tez mam nowine dotyczaca WO ale narazie to tajemnica, poczekajmy 2-3 tygodnie a bedzie pieknie Smile
[...] i rozumiesz chlopcze, nie mozesz mowic ze rozumiesz ze nic nie rozumiesz... Intes MAK 6", Zeiss 80/1200, Canon 350d, 2x statyw Zeiss, EQ5 w drodze do GOTO i gudingu...
Odpowiedz
#10
(16.02.05, 21:34)Janusz_ P. link napisał(a):Ps. Arku co do aberracji chromatycznej mniejszej niż w "Pronto" w tym twoim achromaciku Megreza to opublikowane przez Ciebie fotki wręcz śmieją się z Ciebie i wiarygodności twych słów ;D ;D ;D

Zapytaj Andrzeja Łysego. Porównywalismy do siebie Megreza i Pronto zarówno w dzień jak i w nocy.
Przykro mi ale Megrez jakością optyki i wykonania przewyższa Pronto wyraźnie. Właśnie dlatego pozbyłem
się Pronto, a nabyłem Megreza.

A propos śmieszności, powiedz czy choć raz patrzyłeś przez oba te instrumenty dokładnie w tym samym czasie i w tych samych warunkach?

Arek
Test lornetek: http://www.optyczne.pl/ Tak poza tym to: 10x50, Megrez 80/480
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości