Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
10D i 300D porównanie dark frame !
#11
A ja pozwolilem sobie zobaczyc "Luminance" przy ISO 1600 (kawalek z lewej i kawalek z prawej).
I wychodzi podobnie, z tym, ze 10D ma jeszcze lekki zafarb po lewej stronie.

[Obrazek: 1600+.jpg]

Wydaje mi sie, ze jest to szukanie dziury w calym. Oba aparaty sa bardzo dobre do astrofoto. Daje glowe, ze gdyby te piekne astrofotki, ktore kraza po sieci wrzucic do jednego wora i poprosic Was o rozpoznanie jakim aparatem byly robione (300D/10D) to nikt nie bedzie potrafil rozroznic.
Panowie, do kasy! Najlepszy aparat to ten, który jest w waszych foto-torbach, a nie w sklepie!
Odpowiedz
#12
Heheh Togal jakbym zredukował z rgb g i b to maiłbyś z 300D kichę. Ja rozjaśniłem po prostu widoczne pixele bez zadnego czary-mary.
Uważam że po pierwsze trudno to ekstrapolować na jakość wszystkich matryc ponieważ mogą się zdarzać niuanse pomiędzy aparatami. Nieco większy szum w zasadzie przy czułościach "księżycowych" rzędu 1600 w 300D na pewno nie jest wart dopłaty do 10D takiej kasy zgadzam się z Papatkim. Być może (tak sądzę) 10d ma szczelniej selekcjonowane matryce ale to jest bez znaczenia- dla takich darków jak przy 800 (najczęściej stosowane)-tutaj piksele są b.podobne. Tak więc chyba aparaty pokazały klasę cyfrówej nowej epoki Smile
Pozdr.
Odpowiedz
#13
(25.11.03, 01:35)Andrzej Lysy link napisał(a):Heheh Togal jakbym zredukował z rgb g i b to maiłbyś z 300D kichę. Ja rozjaśniłem po prostu widoczne pixele bez zadnego czary-mary.

Andrzeju, u nie tez zadnego czary-mary. Rozjasnilem fotke (white-point) i podzielilem na kanaly R+G+B no i L.

Na dole po lewo rozjasnona fotka, a po prawo L.
Co do R w 300D to masz racje, ale B w 10D to juz tragedia Wink

[Obrazek: 1600.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości