Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przypadkowy efekt podczas obróbki zdjęcia
Witam

Jestem początkującym użytkownikiem teleskopu meade lx200 8" jak i początkującym astro amatorem  Będąc wniebowzięty widokami nieba zacząłem zgłębiać temat astrofotografii. Podczas obróbki nie zbyt urodziwego zdjęcia wyszedł bardzo ciekawy efekt, który nie daje mi spokoju. Możliwe, że jest to rozgraniczenie cieplejszych miejsc od  tych gdzie temperatura jest niższa lub są w jaśniejszych miejscach większe zagęszczenia gwiazd. Próbowałem tego samego efektu na zdjęciach zrobionych w innych rejonach nieba, lecz tylko na tym efekt był najwyraźniejszy. Na pewno nie jest to problem matrycy aparatu lub zanieczyszczeń nieba, bynajmniej tak mi się wydaje. Dlatego zawracam się do Was o małą podpowiedź. Co tak naprawdę ukazuje to zdjęcie.  W linku przesyłam dwa zdjęcia. Oryginalne oraz po obróbce.

https://plus.google.com/photos/116544955533620456575/albums/6054527221802270417
Odpowiedz
Mnie link nie wskakuje

Odpowiedz
Mógłbyś jeszcze napisać co dokładnie pokazałeś:
To jest pojedyncza klatka, czy stack?
Jaka długość ekspozycji, jaki detektor?
Fotka z LX80? Jaka ogniskowa?

Jestem prawie pewien, że to artefakty z matrycy, ale bez tych danych nie można stwierdzić ze 100% pewnością.
Meade LX200, Celestron 80ED, EM-200, FSQ106, Sky90, FS60C, Orion SSPro v.1, ALccd5, PGC, EOS300D (modyfikowany), EOS6D

::www.afterdusk.pl::
Odpowiedz
To akurat było pojedyncze zdjęcie zrobione aparatem CANON eos 700 na statywie,  o tych parametrach:

Ogniskowa 18 mm
Ekspozycja 15 s
Apertura (wartość F) f/3.5
ISO 3200

Zdjęcie ukazuje część Drogi Mlecznej oraz w centralnej części zdjęcia widać słabiutko Andromedę.
Odpowiedz