Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sky-Watcher Dobson 10 - problemy
Witam

Jestem zupełnie zielony we wszelkich sprawach związanych z obsługą teleskopu.
Niedawno zakupiłem teleskop Sky-Watcher DOBSON 10 i jak dotąd sprawia mi on same kłopoty.
Albo jest coś z nim nie tak, albo ja coś robię źle. Tak czy inaczej nie potrafię go właściwie ustawić.
Instrukcję mam niestety tylko po angielsku i być może nie wszystko co jest tam napisane rozumiem w pełni, lub też coś przeoczyłem.
Jeżeli chodzi o sam montaż - wszystko wykonałem zgodnie z instrukcją (aczkolwiek wydaje mi się, że nie wszystko zostało tam dobrze opisane - nie było np. wzmianki o metalowym uchwycie na okular).
A więc do rzeczy:

1. Coś, co w instrukcji zostało nazwane "Finderscope" - czyli luneta montowana na górze teleskopu. Obraz, który przez nią widać jest odwrócony (do góry nogami) - czy tak rzeczywiście być powinno?

2. Okular i metalowy uchwyt na niego - w spisie części nazwany "2" Eyepieces adapter" - nie jest w ogóle wspomniany w instrukcji montażu. Według instrukcji okular ("eyepiece") należy włożyć bezpośrednio w "focus tube". Ja uznałem, że jest to bez sensu, bo średnica okularu jest zbyt mała i trzeba ją włożyć najpierw w adapter, a dopiero potem adapter w "focus tube". Czy dobrze zrobiłem, czy jednak instrukcja ma rację?

3. Plastikowa pokrywa teleskopu na końcu tuby - do czego ona tak naprawdę służy? Ma ona jeden otwór, który można odsłonić i jeden, którego nie można. Czy ta pokrywa powinna być założona (z odsłoniętym otworem) czy też całkowicie zdjęta w czasie obserwacji? Jaki to ma znaczenie?