Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Powstały astrobazy w województwie kujawsko-pomorskim
Może już wiecie ale nie znalazłem nic na forum na ten temat. W województwie kujawsko-pomorskim powstała sieć astrobaz. Budowane są koło szkół. Mają na celu zwiększenia zainteresowania astronomią. Jestem uczniem jednej z nich. Do astrobaz może przyjśc każdy. Nauczyciele mają dyżury. Najbliższa astrobaza jest oddalona ode mnie o jakieś 20km. Podaje linki tam wszystko jest napisane:
http://astrobaza.kujawsko-pomorskie.pl/
http://1lo-brodnica.ed upage.org/  -(jest spacja w adresie, ponieważ zawsze zmieni  up na gwiazdki)
Na razie projekt dopiero ruszył i są jeszcze drobne problemy. Ale warto się zainteresować jak ktoś nie ma własnego sprzętu albo chciałby zerknąc przez coś o większej średnicy.
I krótki opis zaczerpnięty ze stronki mojej szkoły:
Budynki ASTROBAZ mają kształt typowego obserwatorium astronomicznego - powstały na planie koła o średnicy około dziesięciu metrów. W obserwatorium o wysokości około ośmiu metrów znalazły się trzy funkcjonalne kondygnacje: sterownia ze stanowiskami komputerowymi, toaleta i magazynki na sprzęt, platforma teleskopu z kopułą oraz taras obserwacyjny. Główny element wyposażenia to automatyczny teleskop Meade LX 200 ACF 14”. Również kopuła obserwatorium o średnicy czterech metrów jest w pełni zautomatyzowana, co oznacza możliwość podążania za teleskopem oraz jej zdalne zamykanie i otwieranie. Obserwacje przy użyciu mniejszych od teleskopu głównego instrumentów, mogą być też prowadzone na tarasie budynku. Pozostałe elementy wyposażenia to między innymi teleskop słoneczny Coronado PST 40/400, lornetka z piętnastokrotnym powiększeniem oraz astronomiczna kamera CCD.

Celestron C8-SGT XLT Schmidt-Cassegrain
Odpowiedz

Skocz do: