Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
IOptron MiniTower #8300 od srodka DIY
#3
Kasowanie luzow w osi ALT.


Do osi ALT dobieramy sie od tej strony MT od ktorej mocuje sie przeciwwage albo 2 teleskop do pracu w dual setup. Potrzebujemy do tego maly srubokret i metryczne klucze imbusowe o rozmiarach 2, 2.5. 4.

Zaczynamy od odkrecenia reka pierscienia sprzegla osi ALT.


[Obrazek: index.php?action=dlattach;topic=17898.0;...9056;image]


Nestepnie nalezy odkrecic cztery sruby pokrywki (miejsca srub) zaznaczone czerwono. Odkrecona pokrywka odsunie sie nie co ale nadal beda ja trzymaly kabelki od silnikow, komory baterii i modulu GPS. Niektore wtyczki sa identyczne, bardzo goraco polecam aby oznaczyc sobie wtyczki w jakis sposob aby potem je polaczyc prawidlowo.

[Obrazek: index.php?action=dlattach;topic=17898.0;...9048;image]

Po odlaczeniu scianki bocznej przekladnia slimakowa osi ALT objawia sie w calej okazalosci. Tutaj warto wspomniec ze zebatka jest wykonana ze stali zas sam slimak jest najprowadopodobniej wykoany z brazu (nie jestem pewien czy to braz czy jakis rodzaj jasnego mosiadzu). Moment obrotowy z silnika na slimak przekladany jest poprzez kilka plastikowych kolek zebatych. Mocowanie slimaka rowniez jest wykonane z plastiku. Nie jest to najlepsze rozwiazanie glownie dlatego ze plastik jest dosyc elastyczny i przy wiekszym ociazeniu mocowanie slimaka i sam slimak bedzie nam sie przesuwal (wzdluz strzalki niebieskiej na ponizszym rysunku ) powodujac luz w osi. Wyglada na to ze konstruktor MT przewidzial to zdarzenie i zamaontowal dociski regulacyjne (na obrazku oznaczone czerwonymi prostakatami). Dociski spelniaja swoja role o ile zostaly prawidlowo dokrecone i zabezpieczone przed samoodkrecaniem.
Tych czynnosci na etapie skladania montazu juz nie dopilnowano.

[Obrazek: index.php?action=dlattach;topic=17898.0;...9046;image]

Jak nie trudno sie domyslec cala regulacja luzow (wykosowanie ich do zera) polega na wyregulowaniu oznaczonych zaciskow. Warto to robic z zalozonym teleskopem po drugiej stronie osi ALT. Wowczas bedziemy mieli pewnosc, kiedy luzy definitywnie ustepuja. Prosze zwrocic uwage, ze pod srubke kazdego z zaciskow podlozylem podkladke sprezysta. Opisywana modyfikacje wykonalem ponad pol roku temu. Montaz przezyl od tego czasu kilka obserwacji o podroz w bagazniku samochodu ponad 2.5 tys KM. Luzy nie powrocily jak dotad.
Rozwiazanie choc w sumie banalne uznaje za sprawdzone i skuteczne.


Załączone pliki Miniatury
           
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Odp: IOptron MiniTower #8300 od srodka DIY - przez zibii - 27.04.11, 13:03
Odp: IOptron MiniTower #8300 od srodka DIY - przez zibii - 21.05.11, 06:56
Odp: IOptron MiniTower #8300 od srodka DIY - przez zibii - 26.05.11, 09:53
Odp: IOptron MiniTower #8300 od srodka DIY - przez zibii - 02.06.11, 11:23
Odp: IOptron MiniTower #8300 - przez Michu - 07.09.10, 04:26
Odp: IOptron MiniTower #8300 - przez Michu - 07.09.10, 05:14
Odp: IOptron MiniTower #8300 - przez Michu - 07.09.10, 05:18
Odp: IOptron MiniTower #8300 - przez Michu - 07.09.10, 05:20
Odp: IOptron MiniTower #8300 - przez Michu - 07.09.10, 05:23
Odp: IOptron MiniTower #8300 - przez Michu - 07.09.10, 05:29

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości