Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Space Ship Two
#1
Może warto byłoby się zainteresować następcą Space Ship One. Ostatnio w sieci dostępne są nowe wizualizacje Spaceship Two i jego nosiciela. Podobno całość jest już ukończona w 70%.
[Obrazek: Space_Ship_2_Jan_2008.jpg]
[Obrazek: Spaceshiptwo_final.jpg]
Virgin Galactic ma już 200 potwierdzonych zgłoszeń, a ponad 80 przeszło już badania lekarskie. Interes się rozkręca bo skompletowano już 30 mln $ zaliczek...  Wink
Co ciekawe nosiciel Space Ship Two czyli White Knight Two, ma być także przystosowany do wynoszenia małych satelit (pewnie cos w stylu Pegasusa).

Planowane jest zbudowanie pięciu statków SS Two:
1. VSS Enterprise
2. VSS Spirit of Steve Fossett
3. Not Named
4. Not Named
5. Not Named

Loty testowe mają się rozpocząć jeszcze w tym roku...

Linki:
-artykuły:
http://www.altair.h2.pl/start-705
http://www.aerospaceguide.net/spaceship/...iptwo.html
-strona Virgin Galactic
http://www.virgingalactic.com
-link dla osób z grubym portfelem spragnionych wspaniałych widoków :-)
http://www.virgingalactic.com/htmlsite/book.php

-tematy związane ze Space Ship One
http://astro4u.net/yabbse/index.php?topic=3592.0
http://astro4u.net/yabbse/index.php?topic=3862.0
Polski portal o tematyce astronautycznej: http://kosmonauta.net Zdjęcia z MER-ów: http://www.exploratorium.edu/mars/raw_data.html Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm
Odpowiedz
#2
Powtórka z przeszłości?  Wink

[Obrazek: ss2blog-C.jpg]

http://www.livescience.com/blogs/2008/01...%e2%80%a6/
Odpowiedz
#3
Pytanie - kiedy ktoś z szanownych forowiczów kupi bilet i poleci?? Smile

Na naszych oczach dzieje się pewna rewolucja w astronautyce - powoli staje się dostępna dla zwykłego śmiertelnika. To już kwestia kilku najbliższych lat.

Pamiętajmy, że Virgin Galactic i Space Ship Two nie jest tylko jeden jedyny... Ma, ekhm, 'konkurencję'. ;D
Odpowiedz
#4
Tutaj jest więcej zdjęć i wizualizacji:
http://www.flightglobal.com/blogs/hyperb....html#more
[Obrazek: SpaceShipTwo%20Spacious%20Cabin.jpg]
Sporo ma tych okienek... Smile
Polski portal o tematyce astronautycznej: http://kosmonauta.net Zdjęcia z MER-ów: http://www.exploratorium.edu/mars/raw_data.html Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm
Odpowiedz
#5
No i dochodzi jeszcze pytanie jak w zasadzie rozwinie się taka turystyka kosmiczna.
Zwłaszcza patrząc na coraz większe możliwości SpaceX Wink
Odpowiedz
#6
(27.01.08, 17:59)kanarkusmaximus link napisał(a): Pytanie - kiedy ktoś z szanownych forowiczów kupi bilet i poleci?? Smile
Gdybym miał dużo dużo...dużo więcej $$$ to byłbym 201 zgłoszonym... Wink

(27.01.08, 17:59)kanarkusmaximus link napisał(a): Na naszych oczach dzieje się pewna rewolucja w astronautyce - powoli staje się dostępna dla zwykłego śmiertelnika. To już kwestia kilku najbliższych lat.
No właśnie, przypuszczam, że za jakieś 50lat, lot na wysokość  ~100km nie będzie już niczym niezwykłym dla przeciętnego śmiertelnika...
Niesamowite jest to, że w latach 50/60tych taki lot był nie lada  wyczynem, mam tutaj na myśli np: X-15

Hej, a pamiętacie jak to kiedyś RMF FM zrobił taki konkurs "Odyseja Kosmiczna RMF-FM". Wtedy jakaś dziewczyna wygrała lot w kosmos. Ciekawe czy po 2009 radio dotrzyma słowa???
Polski portal o tematyce astronautycznej: http://kosmonauta.net Zdjęcia z MER-ów: http://www.exploratorium.edu/mars/raw_data.html Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm
Odpowiedz
#7
Ciekawe czy podobieństwo Spaceship Two do X-20 "Dyna Soar" jest przypadkowe (o ile dobrze pamietam, pierwsze wizualizacje SS2 były bardziej podobne do SS1):
[Obrazek: 111332main_scan27_330.jpg]
Tak dla przypomnienia...X-20 był opracowywany na początku lat 60-tych na potrzeby wojskowe. Miał to być pojazd wielokrotnego użytku wynoszony na orbite wokołoziemską za pomocą rakiety. Poniżej różne propozycje:
[Obrazek: x20lvs.jpg]
Z pośród astronautów wybranych do tego projektu:
    * Neil Armstrong (NASA) 1960–62
    * Albert H. Crews, Jr. (Air Force) 1962–63
    * Bill Dana (NASA) 1960–62
    * Henry C. Gordon (Air Force) 1960–63
    * Pete Knight (Air Force) 1960–63
    * Russell L. Rogers (Air Force) 1960–63
    * Milt Thompson (NASA) 1960–63
    * James W. Wood (Air Force) 1960–63
jedno nazwisko jest nam bardzo dobrze znane.... Smile
Projekt zakończono w 1963...X-20 nigdy nie poleciał...

Wracając do tematu dotyczącego SS2...w różnych źródłach można przeczytać, iż w przypadku powodzenia całego przedsięwzięcia rozpoczną się prace nad Space Ship Three, byłaby to wersja orbitalna. Ciekawe w jaki sposób SS3 (o ile powstanie) będzie wynoszony na orbite...tak jak X-20?? A może sam statek SS3 będzie tym czym miał być X-33....??
Polski portal o tematyce astronautycznej: http://kosmonauta.net Zdjęcia z MER-ów: http://www.exploratorium.edu/mars/raw_data.html Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm
Odpowiedz
#8
Odnośnie X-20 to nie tak do końca prawda... od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem napisania czegoś na ten temat, więc pewnie niedługo się doczekacie Wink

Natomiast SS3 - tutaj sprawa jest mocno dyskusyjna. Virgin Galactic raczej nie ma zaplecza, technologii, ani w zasadzie niczego, co by umożliwiało w miarę szybkie opracowanie dużej  rakiety nośnej. Jednak bardzo możliwe, że zaprojektują i zbudują pojazd orbitalny, a wyniesieniem go na orbitę zajmie się inna firma prywatna (stawiam na Space X, który - wszystko wskazuje - będzie miał niedługo bardzo przyzwoitą rakietę i zakładając w miarę podobne masy, zdolną do wyniesienia pojazdu na orbitę - a przy założeniu wersji 9H nawet jeszcze cięższy prom).
Odpowiedz
#9
Osobiście sądzę, że ze strony ekonomicznej różnica między lotem suborbitalnym a orbitalnym jest bardzo duża i jeszcze długo prawdopodobnie się jej nie da przeskoczyć.

Oznacza to, że o ile loty suborbitalne - nie wymagające osiągnięcia prędkości orbitalnych - mogą stać się tańsze i bardziej dostępne*, o tyle lot na orbitę - i co ważniejsze! - bezpieczny powrót, są zbyt kosztownym projektem...  Nawet w przypadku Dragona SpaceX i plotkowanej ceny za miejsce rzędu 3-7 mln usd za lot, to i tak wciąż bardzo dużo (choć i tak o rząd wielkości niżej od miejsc oferowanych przez Rosjan).

(Choć mam nadzieję, że się mylę).


*hmm? uproszczenie procedur? prosta konstrukcja statku kosmicznego? silnik hybrydowy? start z powietrza? Jak widać Scaled i Virgin Galactic idą w dobrym kierunku!
Odpowiedz
#10
Rzeczywiście zapomniałem dopisać, że taki lot choć tańszy niż obecnie u rosjan, to ogólnie rzecz biorąc dostępny dla wszystkich raczej nie będzie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości