Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Księżyc 12.04
#11
Wracając do testów rozdzielczości na kraterze Plato, to <br>moim zdaniem ma on zbyt ciemne dno i te kraterki słabo<br>się odcinają na tym tle, szczgólnie gdy terminator jest<br>blisko. Proponuję inny krater do testowania, mianowicie <br>Ptolemaeus, który jest dużo korzystniej usytuowany i ma wewnątrz sporo drobiazgu, w sam raz na takie próby. Jego sąsiad Alphonsus ma w swoim wnętrzu kilka<br>wąziutkich szczelin, w sam raz nadających się do tej<br>zabawy.
Odpowiedz
#12
Witam.<br>Na Księżycu jest mnóstwo katerów nadających się do testów rozdzielczości. Plato natomiast to jak epsilony w Lutni, jest obiektem z którego często kożystają testerzy sprzętu.<br>13-go 04., refraktor FS-128 - były widoczne 3 kratery , FS-102 umożliwiał obserwacje dwóch, trzeci majaczył jak warunki pogodowe pozwalały.<br>Oczywiście faza Księżyca nie jest bez znaczenia.<br>Podobno najlepsze amatorskie sprzęty o odpowiedniej  wielkości obiektywu, umożliwiają obserwacje 6-7 kraterków.<br>pozdr.<br>Waldek
Odpowiedz
#13
Witam<br>gratuluje wszystkim!<br>Az milo na takie fotki popatrzec Smile<br><br>Pozdrawiam<br>Piotr
Pozdrawiam, Piotr 29° 20' 48&quot; N, 48° 05' 26&quot; E LX200 10&quot; + ETX90 OTA + SW 100ED + LXD55 + wiadro okularkow; Canon 300D; ...
Odpowiedz
#14
Obserwacje wizualne to jedno, a fotki to drugie.<br>Nie jestem pewien o którą formę testu chodzi <br>pomysłodawcy, ale obydwie będą wartościowe.
Odpowiedz
#15
Generalnie chodzi o obserwacje wizualne, ale jak widać, na zdięciach też się prawdza.
Odpowiedz
#16
A to trzeba bedzie policzyc! W kiepskiej fazie (14.04) sfotografowalem 2-3 jasne refleksy swiatla (nie mam przed soba - musze w domu sprawdzic dokladnie). Wydaje mi sie, ze jak bedzie odpowiednia to bez problemu te trzy da sie zlapac - tym bardziej, ze okiem widoczne bez problemu.
Odpowiedz
#17
<br><br>     Ojejj!!   Jaki Księżyc!!<br><br>   Niesamowity ten Kopernik z krajowego teleskopu :o <br>Czy moglby ktos przedstawić tu fotografię krateru Kopernika wykonaną refraktorem?Kciałbym bardzo zobaczyć  obrazy z refraktorów.
Odpowiedz
#18
Jeśli chodzi o trochę lepsze zdjęcia to polecam ten artykuł:<br>http://skyandtelescope.com/observing/objects/moon/article_90_1.asp<br><br>oraz tą stronkę (głównie Księżyc):<br>http://www.astroimaging.com/photo.htm<br><br>Jest na niej np. taki Kopernik, ale to jest nic w porównaniu z innymi zdjęciami jakie tam są Wink<br>[Obrazek: cop92000.jpg]<br><br>polecam np. <br>http://www.astroimaging.com/images/ptolemaeus102000.jpg<br>http://www.astroimaging.com/images/platopico102000.jpg<br>http://www.astroimaging.com/images/Copernicus102000.jpg
Moja strona - astrofotografia - galeria zdjęć. Program easyHDR - składanie i obróbka zdjęć o wysokiej dynamice.
Odpowiedz
#19
<br><br>   Oszałamiający potrafi być ten nasz Kopernik!!<br>Jednak takie zdjęcia jak te przytoczone przez Bartolo to są robione raczej gdzieś wysoko w górach.<br>   Właśnie czy ma ktoś z nas doświadczenie z astrofotografią z terenów górskich??<br><br>                                                   Pozdrowienia  hanysiak
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości