Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
moon 05.05.2003
#1
Witam<br>Postanowilem wczoraj potestowac swoje MTO na jowiszu i Ksiezycu. Oto co wyszlo z ksiezyca. Oczywiscie vesta. Zero obrobki (bez stackow!) - tylko szybkie, tj. "na oko", poskladanie w calosc 8 kadrow. Co do jowisza to musze sie jeszcze duzo duzo uczyc Smile <br><br>[Obrazek: moon_050503.jpg]
Pozdrawiam, Piotr 29° 20' 48&quot; N, 48° 05' 26&quot; E LX200 10&quot; + ETX90 OTA + SW 100ED + LXD55 + wiadro okularkow; Canon 300D; ...
Odpowiedz
#2
SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<br><br>a pozniej wydaje kase na psychiatrow..............
Odpowiedz
#3
...w moim przypadku potrzebny jest śliniak jak widzę takie zdjęcia...ehhhhh... ;D
================ Ełk : 53° 49' N&nbsp; 22° 21' E
Odpowiedz
#4
Gorzej bylo z jowiszem Smile<br><br><br>Na filmie 160x120 widac pasy a nawet WCP - czego w okularze 25 i  25+bx2 nie widzialem - dopiero o 1:10 w nocy zobaczylem WCP na kompie<br><br>A w B&W z widocznymi dwoma ksiezycami - Io (po lewej) i Ganimedes (po prawej) i dopiero po dokladnym przejrzeniu fimu znalazlem jeszcze dwa - Calisto i Europa.<br><br>Za chwile wrzuce fotki - niestety backupuja serwer - a to musi potrwac! Oj nie wiem jak robic MTO takie jowisze jak exty Sad<br><br><br><br><br>
Pozdrawiam, Piotr 29° 20' 48&quot; N, 48° 05' 26&quot; E LX200 10&quot; + ETX90 OTA + SW 100ED + LXD55 + wiadro okularkow; Canon 300D; ...
Odpowiedz
#5
Fotka z filmu 160x120:<br><br>[Obrazek: 24788786.jpg]<br><br>I druga z ksiezycami:<br><br>[Obrazek: 24788863.jpg]<br><br>Niestety ksiezyce sa slabo widoczne Sad Na filmie niewiele lepiej. Podpowiedzcie jak zrobic zeby byly lepiej widoczne?
Pozdrawiam, Piotr 29° 20' 48&quot; N, 48° 05' 26&quot; E LX200 10&quot; + ETX90 OTA + SW 100ED + LXD55 + wiadro okularkow; Canon 300D; ...
Odpowiedz
#6
Piotr, super ten księżyc a i Jowisz niezły Smile Ja bez Barlowa takiego nie zrobiłem Smile <br><br>Generalnie z tymi księżycami to jest róznie, raz są a raz nie ma ??? Zależy to od ustawień kamery i od... seeingu.<br>Gdy obraz faluje to bardzo dobrze to widac wlasnie na ksiezycach Jowisza. Gdy seeing jest dobry to zobaczysz jasne punkciki obok planety, a jak jest kiszkowaty to własnie takie mało widoczne mgiełki.<br><br>Mam pytanko: dlaczego robiłes jowisza przy ustawieniach 160x120?<br>pozdr
Odpowiedz
#7
Cytat:(...)Mam pytanko: dlaczego robiłes jowisza przy ustawieniach 160x120?
<br>Witam<br>Przy tej rozdzielczosci mialem na tyle dobry obraz w podgladzie ze wszystko wyszlo tak jak widzisz. Generalnie podjarany Twoimi zdjeciami Wink robilem wczoraj Jowisza w roznych konfiguracjach i prawde mowiac 320x240 to dla MTO max wg mnie. Probowalem wydluzac ogniskowa, wstawiac pierscienie, wstawiac telekonwerter - zima zima zima. Przy telekonwerterze nawet moj wyciag "mieszek makro" nie radzi sobie z dokladnoscia ustawienia ostrosci Sad (choc wspomne ze podczas blisko 2 godzin obserwacji ani razu nie dotknalem sie do pierscienia ostrzenia MTO!)<br>Z pewnoscia silnik do ustawiania ostrosci bylby pomocny. Ooo wlasnie - zapomnialem zapytac czy ty masz w zestawie elektryczne ostrzenie w swoim etx-sie?<br>
Pozdrawiam, Piotr 29° 20' 48&quot; N, 48° 05' 26&quot; E LX200 10&quot; + ETX90 OTA + SW 100ED + LXD55 + wiadro okularkow; Canon 300D; ...
Odpowiedz
#8
Nie mam. Robie to ręcznie. Mi najlatweij ustawia się ostrosc w ten sposob: ustawaim kamere na max. ekspozycje i max. "gain", wtedy jowisz jest bardzo przeswietlony. Na takich ustawieniach fokusuje obraz, bo gdy jest juz optymalnie ostry, tarcza jowisza jest... po prostu ostra. Na innych ustawieniach bedziesz miał efekt pociemnienia brzegów tarczy Jowisza, co przeszkadza w ustawianu ostrosci. Smile<br><br>Co do tej rozdzielczosci: wal foty na 640x480. U mnie tez pojedyncze klatki są niezaostre, to co widac na fotach rzadko kiedy widac na filmiku! Sprobuj nastepnym razem zrobic jak najdluzszy filmik w tej rozdzielczosci, wybrac najlepsze klatki (tzn. nieporuszone) i wrzuc je do registaxa. Bedzie OK, mowie Ci Wink<br>pozdr
Odpowiedz
#9
Aaaa widzisz. Na takie ostrzenie nie wpadlem Smile Jak widze ze przeswietlany jest jowisz to zmieniam gaina i potem faktycznie sa problemy z ostrzeniem kulki Smile<br>Dzisiaj bedzie jowisz evo2 <br>
Pozdrawiam, Piotr 29° 20' 48&quot; N, 48° 05' 26&quot; E LX200 10&quot; + ETX90 OTA + SW 100ED + LXD55 + wiadro okularkow; Canon 300D; ...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości