Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wybor teleskopu
#1
Witam, jestem nowy na forum, ostatnimi dniami coraz bardziej zaczynam sie interesowac tym co na niebie Smile zaczalem przegladac na allegro teleskopy do ogladania ksiezyca, planet itd.

Nigdy nie mialem z tym stycznosci, ale juz zaczalem czytac co i jak, gdzie na niebie powinno sie szukac tego co sie chce, uklady itd., itp..

Miejsca mam rozne do obserwacji, poniewaz mieszkam w niewielkim miescie, a akurat jest to ze tak powiem miasto na pogorzach (Przemyśl, woj. podarpackie), i zawsze znajdzie sie jakis ciemny spokojny teren do obserwacji, oprocz tego posiadam dzialke, na ktorej pieknie widac niebo, 0 swiatel do okola, no chyba ze wlacze oswietlenie kolo domku, no i tez moge wybierac sie do malego miasteczka Dynów, gdzie jest sporo miejsc do tego typu obserwacji, w dodatku wysoko polozone tereny.

Max moge dac 2 tys, moze lekko w gore ale cena tak kolo tych 2 tys.

Interesuje mnie tylko i wylacznie taki teleskop, dzieki ktoremu bede mogl ogladac nie tylko ksiezyc, ale planety itd. No i najwazniejsze, zeby byl to w miare jak najlepszy dostepny teleskop w tej cenie, ktora podalem, biorac pod uwage parametry, zeby dobrze mi sluzyl i zebym  nie byl zawiedziony jakoscia obrazu, bo co do tego mam duze wymagania, dlatego nie chce czegos, przez co nawet zblizenie na ksiezyc bedzie takie jak bym kupil lornetke w kiosku i sobie przez nia zerkal. Dodam, ze przy okazji ogladania, chcialbym moc robic zdjecia (astrofoto.)
Odpowiedz
#2
Miałem podobne wymagania i w dziale astrofoto papatki (moderator) polecił mi ten; SkyWatcher SK150/750 EQ3-2. Jest ok. Zdjęcia robiłem jak narazie tylko łysego. Wyszły bardzo dobrze. Mam go od lata i czekam teraz na planety, a do 2 tys. to dokupisz sporo doposażenia typu przejściówki do foto, jakiś okular może itd.
E.T. It return to house !
Odpowiedz
#3
Pytanie zasadnicze co chcesz focić i czym (jaki aparat) ?
Odpowiedz
#4
Pobierz sobie na początek programik Astrotabak  (kalkulator-symulator) z tego linku;
http://astro4u.net/yabbse/index.php/topi...#msg262995
Autor to kolega z tego forum. Polecam. Pokaże Ci wszystko co zobaczysz jakim sprzętem i co jakim aparatem sfotografujesz.
E.T. It return to house !
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości