Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pomoc w identyfikacji
Czy ktoś może mi pomóc w identyfikacji obiektu który widziałem wczoraj ok. 20:30 +/- 10 minut. Nie znam się na ocenie jasności, ale do ISS było mu baaaardzo daleko. Leciał dość wolno z południa na wschód przecinając andromedę.
Newton 120/900
Odpowiedz
Nie tędy droga! Bez podania miejsca obserwacji nic nie da! Sad

Do dyspozycji satelitarniaków są dwie strony, które mogą pomóc w identyfikacji:
www.heavens-above.com
oraz
www.calsky.com

Proponuję wpierw rzucić na nie okiem i sprawdzić, czy dla Twego miejsca są podane jakieś przeloty w tej godzinie. Jeśli nie, to dopiero wtedy zaczniemy kombinować.
Odpowiedz
No tak Smile mogłem podać więcej informacji.
Miejsce obserwacji Zgierz, 51.8500°N, 19.4170°E
Godz. ok. 20:30
Nie był to na pewno żaden z tych:ISS  |  HTV  |    Genesis-1  / 2  |  Envisat, bo już to wcześniej sprawdziłem, a w calsky'm jakoś nie mogę się połapać, ale jeszcze spróbuję.
Newton 120/900
Odpowiedz
Odpowiedź w załączniku - lista potencjalnych kandydatów. Z Twojego opisu wynika, że powinien to być szpiegowski Lacrosse 5. Smile

Załączone pliki
.jpg   2009_09_20_sat_zgierz.jpg (Rozmiar: 31.6 KB / Pobrań: 173)
Odpowiedz
WIELKIE dzięki Kanarku! Czy mógłbyś mi na priv wrzucić skrótowy opis - jak identyfikować tego typu obiekty w calskym? Będę wdzięczny.
Pozdrówki!
Newton 120/900
Odpowiedz
Sądzę, że najlepiej będzie, żebym ja (albo ktoś inny Wink ) zrobił ogólnodostępny przewodnik na forum.

(Informacja techniczna - w identyfikacji Twojego obiektu użyłem heavens-above i zakładki Daily predictions for all satellites brighter than magnitude:, gdzie wybrałem jasność 4,5 magnitudo. Jest to linijka poniżej 'żadnych z tych' obiektów - ISS, Genesisy 1 i 2, HTV, Envisat , o których już pisałeś.)
Odpowiedz

Skocz do: