Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bresser vs Delta Optical - która lepsza?
Witam wszystkich,

jestem kompletnym laikiem w temacie, ale przestudiowałam już trochę to forum i chwała za to, że ono istnieje bo w przeciwnym wypadku kupiłabym jakiś złomiasty teleskop na allegro, ale mnie skutecznie ostudziliście. To ma być prezent a nie mogę sobie pozwolić na duży wydatek więc zdecydowałam się na lornetkę. Od czegoś trzeba zacząć  Wink

Proszę teraz o radę, którą lornetkę wybrać:
Delta Optical Voyager 12x50 czy Bresser Hunter 10x50??

Odpowiedz
Zdecydowanie Bresser Hunter 10x50
Odpowiedz
Ba, a z czego to wnosisz? Większość lornetek Bressera ma beznadziejną [na tle innych dostępnych na rynku] sprawność optyczną [transmisję światła], za wyjątkiem bodaj paru najdroższych modeli. Tak wynika z testów na www.optyczne.pl A to dość krytyczny parametr przy obserwacjach astro. Z drugiej strony nie wiem, jak ma się pod tym kątem wspomniany DO Voyager. Warto sprawdzić, czy był testowany. No i faktem jest,że szkła 10x50 będą na ogół bardziej praktyczne od 12x50, przynajmniej pod b. ciemnym niebem. Na przedmieścia z light pollution 12x50 może być niezłą opcją.
Pozdrawiam
-J.
TN130mm f/5 na Dobsonie "Regulus", travellerek TS80/400, Mak 127mm S-W, B10x50 Fomei, , Celestron Sky Master 15x70
Odpowiedz
Nikon Action VII 8x40 za niespełna 200zł:
http://www.sklepfotograficzny.pl/lornetk...II-8x40-CF 
powinien dać sporą satysfakcję w astro i nie tylko.

refraktor Soligor RT-1000 / 3.7" E, lornetki Nikon AEx 10x50, Soligor ANV 10x50, Prinz 10x50, Nikon AVII 7x35, Nikon Sportstar Ex 8x25
Odpowiedz
zaś odpowiedż na pytanie "Delta Optical Voyager czy Bresser Hunter" brzmi : w zasadzie żadna z nich. Obie mają pryzmaty ze szkła Bk7, a do astro powinniśmy wybierać takie z BaK4.