Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytanie odnośnie telekopu
Witajcie.
Jestem tutaj nowy. Chciałbym sie zapytać was czy taki teleskop jest dobry Danubia Delta 30 Catadioptric Reflector Astro Telescope. Będzie to mój pierwszy teleskop. Jestem początkującym obserwatorem nieba.
Dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam forumowiczów
Odpowiedz
To zależy ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na teleskop, skąd będziesz obserwował (duże miasto, wieś itd.), czy zamierzasz zająć się astrofotografią, na pierwszy rzut oka nie wydaje się najgorszy choć EQ2 może nie być wystarczająco stabilny, co będzie powodowało trzęsienie się obrazu przy mocniejszym dotknięciu teleskopu. Poza tym pierwszy raz słyszę o tej firmie, i nie czytałem żadnych opinii na temat ich teleskopów. Ja bym raczej brał coś na dobsonie jeśli nie zamierzasz na razie zajmować się astrofoto.

Pozdrawiam
Synta 10; Tele Vue Panoptic 24 mm Plossl 6,7mm;10mm;25mm; Barlow 2x;2,5x; Orion Ultrablock
Odpowiedz
Moge odkupić ten teleskop,od kolegi za jakieś 400zl. Obserwować będę z miasta z tarasu.
Możesz podać link do tych teleskopów,które polecasz Nemo. Proszę
Odpowiedz
Za te pieniądze opłaca się kupić ten teleskop ( Danubia Delta 30 Catadioptric Reflector Astro Telescope )  .

Jak na pierwszy raz spokojnie wystarczy .

Odpowiedz
Według mnie nie opłaca się, lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś innego albo odłożyć i za jakiś czas rozglądnąć się za używaną Syntą 8 cali na dobsonie
Odpowiedz
Nie mieszajcie chłopakowi w głowie na początek to wystarczy tym bardziej na balkon , ma wszystko co mu potrzeba, nie ma sensu wydawać pieniędzy więcej na coś co może mu nie przypaść do gustu gdy się zniechęci zawsze tanio może to sprzedać.

Synta to sprzęt dla ludzi którzy mieszkają poza miastem i mają coś więcej niż balkon.