Witaj gościu, Jeśli czytasz tę wiadomość to znaczy że nie jesteś zarejestrowany. Kliknij i zarejestruj się by w pełni korzystać z wszystkich funkcji naszego forum.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zakup pierwszego teleskopu do 1000 zl, wątek jakich wiele
Witam!!

Noszę się z zamiarem zakupu swojego pierwszego teleskopu.
Jestem totalną amatorką, ale po przeszukaniu podobnych wątków mam już swój typ.

Teleskop Sky-Watcher Synta R-102/500 AZ-3

Mieszkam w Szczecinie (jasno), obserwacje planuję prowadzić głównie z balkonu. Celem gównie US ale chciałabym dotrzeć również do DS. Zależy mi również na mobilności. Chciałabym zabierać teleskop ze sobą na wyjazdy.

Chciałam się upewnić czy to optymalny wybór.
W grę wchodzi raczej nowy sprzęt, ponieważ planuję zakup na raty.
Odpowiedz
A dlaczego nie odpowiada się Damie ?  Smile

Optymalny czy nie - zależy od wielu względów, również od kasy. Ale jeśli na raty i zupełny początek, to raczej dobry wybór. Czy rozstawiony statyw zmieści się na balkonie, jaka jest jego orientacja do stron świata?

Z DS-ów wiele się nie zobaczy, poza tymi najjaśniejszymi i bez detali, w dodatku gdy niebo prześwietone miastem. Jednak można liczyć na więcej, gdy będzie okazja daleko poza miasto.

Nie rozpisuję się o ułomnościach takiego refraktorka, chodzi o aberrację chromatyczną - bo należy do "jasnych", z dużą światłosiłą F/5 - totalna amatorko  Wink

Tak czy owak - sprawi dużo radości, czego szczerze życzę !  Smile

Pozdrawiam

Odpowiedz
Dziękuje serdecznie za odpowiedź.
Zastanawiam się jeszcze nad innym teleskopem, mianowicie Sky-Watcher N-150/750 EQ3-2 (BKP15075EQ3-2). Chciałabym zapytać czy nadaje się do obserwacji w mieście.
Rozumiem że będę mogła prowadzić ciekawsze obserwacje niż przez 102/500?
A może jakieś inne sugestie?
Odpowiedz